Ach ty úřady

11.01.2021

Podělím se s Vámi o příběh, kdy po mě díky chybě úřednice chtěli na pracáku vracet přes 10 000 Kč.

V říjnu minulého roku jsem přes úřad práce, kde jsem zrovna byla vedená, nastoupila na Přípravu k práci (něco jako rekvalifikace). Spočívala v tom, že se po dobu 3 měsíců připravuju na budoucí práci u budoucího zaměstnavatele. Dá se to přirovnat ke zkušební době.

Někdy mezi svátky mi ale volala úřednice z pracáku, že na pracáku byla podepsaná jiná smlouva. A že místo podpory při přípravě k práci mi vypláceli rekvalifikaci. Problém byl ten, že při rekvalifikaci se proplácí víkendy a při přípravě ne. No a ten rozdíl po mě chtěla vrátit.

V počátečním šoku jsem jí teda řekla, že se stavím na úřad a dořešíme to. Už v průběhu telefonátu mi ale bylo jasné, že jen tak nevypláznu deset litrů a musím něco vymyslet. Úřednice ještě byla spokojená, že po ní neřvu a neposílám ji hned někam jako někteří naši spoluobčané. 

Položila jsem tedy telefon a hned volala taťkovi, ať se poradí s právničkou, která pro mě řeší odvolání ohledně důchodu - to je ale jiná story.

Po chvilce mi volal zpátky, ať rozhodně nikam nejezdím a nic podepisuju a ať mi cokoli potřebujou pošlou písemně a že to předáme právničce. Prý je to jejich chyba. Nevím sice, jestli to bude platit úřednice nebo na to mají nějaké fondy. Každopádně po tom, co jsem jim na pracáku sdělila, že věc řeším s právničkou už mě nikdo nekontaktoval a ani mi nic nepřišlo.

Tak jsem tedy zvědavá, jestli to bude mít nějakou dohru nebo jestli se zalekli právničky a vyřeší si to interně.

Každopádně příprava k práci mi skončila a od 4. ledna mám klasickou smlouvu, což je fajn.

Když člověku mají úřady něco vyplácet, je potřeba miliony lejster a se vším mají problém a nekonečné lhůty, ale když chtějí něco oni, otravují i mezi svátky.

Už jsem se ale naučila nedat se a slepě jim vše hned neodsouhlasit. Takže milí zlatí NEDEJTE SE.


ZE ŽIVOTA KRYPLÍKA
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky